Naše cesta do Itálie

24. srpna 2008 v 20:57 | Kateřina Koubova |  Slohové práce aneb moje články ze školy
Ve Vlachově březí 17. 9. 07

12 dní v Itálii
Jednoho dne se taťka posadil do křesla. Řekl nám, abychom přemýšleli o dovolené. Pak ho samotného napadlo, že se letos pojedeme podívat do Itálie.

DEN 1.
V 1:00 hodinu v noci jsme vyjeli. Jeli jsme do Itálie s tím, že se nebudeme jen válet na pláži, ale také poznáme, co nám krajina jižní Itálie nabízí.
Jeli jsme naší mnohokrát projetou trasou
přes Passau, Branau, až na německou dálnici A8. Dále už jen po okresních silnicích přes první vrcholky rakouských alp až k Innsbrucku. Touto trasou jezdíme vždy na hory a líbí se nám víc, než rychlá dálnice.
Bez dlouhých zastávek jsme pokračovali dále mimo dálnici. Vymotali jsme se z Innsbrucku a najeli na úzkou horskou silnici, která se proplétá údolím pod dálnicí. Krásný pohled byl z této silnice nahoru na dálnici Europabrück. Alpské hřebeny do Itálie jsme překonávali ne Brenerským tunelem, ale přes Jaufenpass 2094 m. n. m.
Po 40 km jsme se dostali přes klikaté horské uličky až do blízkosti Merana, kde ve vesnici Foiana (Völlan) bylo místo našeho prvního campování.

DEN 2.
Po krátké pozdní snídani v campu - jsme se vydali dále na jih. Zastávka na odpoledne byla u jezera Lago di Garda. Po odpoledním koupání jsme se vydali na noční dlouhou cestu: 850km. Cílem bylo Sorrento.

DEN 3.
Sorrento je nejšpinavější a město co jsem kdy viděla (nedoporučovala bych). Bohužel už od Říma mělo naše auto nějaký špatný zvuk. Ještě že v Sorrentu byli asi tři opravny Renault. Nejdříve nám řekli, že auto bude opravené ve 12:00 a pak zase v 18:00. Tak že jsme se mezitím koupali. Celý den koupání mezi citrony, hustou dopravou…
Večer jsme se konečně dočkali opraveného auta a přejeli jsme do campu jižně od Salerna.

DEN 4.
Vyspali jsme se a hned šli plavat do nádherného moře.

DEN 5.
Ráno jsme se koupali a k večeru se jeli podívat na Řecké památky (sice v Itálii) ve městě Paestum. Tam jsme viděli pozůstatky Řeckých chrámů. Je to největší starořecký archeologický areál na italské pevnině. Paestum je také zapsano do seznamu chráněných památek UNESCO. Tři zachovalé dórské chrámy jsou z 5. a 6. století před Kristem.

DEN 6.
Šestý den byl pro mě a taťku zajímavý POMPEJEMI. Prošli jsme skoro celé Pompeje, udělali si plno hezkých fotek a byl to hlavní bod naší dovolené. Už tedy vím jak vypadá město zahalené prachem.
Večer přejezd na západní pobřeží do Manfredonie. U města Barleta. Další camp jsme navštívili právě tam.

DEN 7.
Ráno plavat do moře a večer zase do spacáku.

DEN 8.
Přejezd na poloostrov Gargano poblíž Vieste. Byl to kraj oliv. Když jsme postavyli stan zjistili jsme , že nad námi rostou olivy. Ten to camp jsme našli až při 5tém pokusu.

DEN 9.
Koupání na krásné kamínkové pláži, a večer návštěva města Rodi di Gargano. Mamka už to tam trochu znala, protože tam byla s aerobikem. Ukázala nám kde bydlela a kde byla na výletě.

DEN 10.
Koupání. Potom noční přejezd: 600km-Fóggia-Pescara-Ancona-Rimini-Ravena.

DEN 11.
Ráno už jsem se probudila v "našem" campu v Lido di Pomposa. Říkáme mu náš, protože jsme v něm minulý rok strávili hezkých 10 dní. A na poslední dny naší dovolené jsme se tam také chtěli podívat.

DEN 12.
Poslední koupání v moři, poslední paprsky Italského zapadajícího slunce a poslední okamžiky tohoto léta v zemi plné překvapení - oliv,citronů,dobrých obětavých lidí (hlavně v Sorrentu), ale i špinavých uliček. Ale DOMA JE DOMA!!!!!
TATO DOVOLENÁ O NĚČEM JE! POZNALA JSEM CO SE SKRÝVÁ ZA SLOVEM ITÁLIE. I KDYŽ JSME MĚLI MALOU POTÍŽ S AUTEM.POZNALA JSEM JAK TAM ŽIJÍ. A NA TUHLE DOVOLENOU CHCETE-LI CESTU ZA DOBRODRUŽSTVÍM NEBO 12 DNÍ V ITÁLII NIKDY NEZAPOMENU!!!!!!!!

KATEŘINA KOUBOVÁ

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.